Spindoctors from Hell? Eller: Udgør de grundlovsfremmede “viceministre” en stat i staten og en fare for demokratiet?

Kære P.M.

Tak for lampen! Det var venligt at tænke på det.

Jeg har dog som tak desværre kun en mindre god info: Jeg burde nemlig allerede forleden have oplyst, at jeg ikke kan sælge dig Edixaen lige med det wons.

Det er det muligvis velkendte problem med, at alt hvad jeg siger, gør og lader er nidkært overvåget – med maliciøs hensigt, mind you – af De Samvirkende Efterretningstjenester her og hisset (sæt evt. selv navn på). Det gælder i synderlighed hjemme i lejligheden og på nettet, men efterhånden også “i marken” – f.eks. af noget der hedder PWM (spooky og engelsktalende, kalder sig “a knife hand” – nice person!) og/eller NGA (som har nogle temmelig gode telelinser).

Det er jo naturligvis en lang historie, som jeg skal skåne dig for at blive belemret med. Suffice to say at det nu allerede i temmelig lang tid, og i særdeles synderlighed på det allersidste, synes at være TPTB meget om at gøre at finde en mikroskopisk eller konstrueret uredelighed som påskud til at trække mig gennem justits- og razziamaskinen. En hed drøm for the mob, kan jeg forsikre dig om.

(Hvis selveste justitsmin. her sidst forleden huserede med samt 4 livvagter nede hos Foto/C mest for at forsøge om man kunne narre mig til at række tunge eller blot rokke med ørene, så man kunne arrestere mig for truende adfærd? – hvis du altså skulle have hørt noget sådant, så har det absolut ingenting på sig. Intet! Absolut intet! Hans formands spooky genfærd på Rådhuspladsen dagen efter har absolut heller ingenting på sig. Det kan du nok være ganske sikker på. Dog kan man jo evt. forespørge hos NGA, om de skulle vide noget?).

Men jeg har nu allerde i mange år været næsten totalt afskåret fra hvad samlere normalt bruger megen tid på, nemlig den hellige, almindelige samlerpleje. Man akcepterer simpelt hen ikke min “ret og pligt” til at forbedre min samling ved erhvervelse af pænere el. mere interessante ting og samtidig afhænde hvad der i mine øjne efterhånden måtte være blevet af sekundær interesse.

Jeg tør derfor som sagt ikke sælge dig Edixaen her og nu. Hvilket jeg beklager, så meget mere som jeg jo godt ved eller mener at vide, at Edixa er en af dine specielle samlerinteresser. Jeg er ganske klar over, at du formentlig har hørt om erhvervelsen fra en af vore fælles bekendte, som tilfældigt var til stede, da jeg fandt kameraet på loppemarkedet, og jeg havde faktisk også glædet mig til at vise dig kameraet ved lejlighed.

Forresten – selv om jeg ikke ved specielt meget om Edixa, kunne jeg jo godt se, at både kamera og optik ikke er meget almindelige. At de derfor måtte antages at have en vis værdi som investering (d.v.s. bedre end penge i banken, der som du ved i vor tid svinder lidt-efter-lidt eller måske snarere meget-efter-lidt?) resp. som bytteobjekt, såfremt jeg efter en nøjere undersøgelse evt. måtte opgive at repararere de forefundne defekter selv, gamle loppemarkeds-kameraer har jo næsten altid defekter.

Som du ved er jeg en af disse såkaldte “user-collectors”, altså nogen som kan lide at arbejde med gamle ting. Og som derfor samler sådanne op når de byder sig til for en rel. billig penge, hvilket sidste er nødvendiggjort af mine altid meget beskedne økonomiske forhold.

Men tingene skal fungere, og man kan jo naturligvis meget ofte først konstatere om en rep. er nødvendig og mulig når man har haft lejlighed til at undersøge tingen hjemme. (Det Engelsk/Amerikanske begreb “user-collector” findes næppe tilsvarende på dansk, i al fald ikke som glose i ordbogen, hvilket måske er med til at forklare almenhedens tilsyneladende mangel på forståelse for vor interesse?)

Et hurtigt kig på eBay viser, at huset i Bl udførelsen må være rimelig sjældent, der findes nemlig ingen til salg overhovedet p.t. Objektivet er heller ikke helt almindeligt, der er kun 2 til salg i Tyskland, og de synes lidt grimmere end min – og ret dyre.

Desværre er vore samlerområder jo temmelig forskellige, så det som oftest er vanskeligt at finde bytteobjekter?

Men alligevel er Du helt bestemt overordentligt meget velkommen til at kigge op på tirsdag (eller når som helst) til en foto-kaffemik. Og da jeg vist har fundet nogle få småting ved oprydning i kasserne efter genhusningen, som du muligt endnu ikke har set, så skal vi da nok finde på noget at snakke om. Forresten har jeg også været på loppemarked på Fotomusæet i Herning.

Undskyld denne lange smøre, men som jeg mener at skylde dig efter din venlige gestus – det er jo mest for at forebygge forkerte og for hastige konklusioner.

Venlig hilsen og på gensyn
GP

************

(Posteret 12.maj./opdateret 27.maj og 7.juni.2017)

To be crossposted on http://www.gamleboeger.dk/ og https://blocnotesimma.wordpress.com/

Tweets on http://www.twitter.com/gamleboeger

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.